Program rada sa decom do 3 godine
Cilj vaspitno-obrazovnog rada sa decom uzrasta do 3 godine je celovit razvoj deteta kroz pružanje uslova i podsticaja za samoproučavanje, razvoj socijalnih veza i sticanje saznanja o svetu oko sebe, putem vlastite aktivnosti i interakcije sa socijalnim okruženjem.
Prioritetni zadaci vaspitanja i nege dece uzrasta do 3 godine obuhvataju:
-
Stvaranje pedagoško-psiholoških preduslova za lakšu i uspešniju adaptaciju dece na jaslice.
-
Praćenje i podrška dečjem razvoju kroz sistematično vrednovanje napredovanja i potreba svakog deteta.
-
Podsticanje dečijeg razvoja i napredovanja kroz strukturirane i slobodne igre koje stimulišu kognitivne, motoričke i socijalne sposobnosti.
-
Stvaranje povoljne vaspitne sredine koja omogućava detetu da stiče iskustva kroz aktivnosti koje odgovaraju njegovom razvoju i interesovanjima.
-
Unapređenje kvaliteta rada putem efikasnog sistema vrednovanja i samovrednovanja.
-
Saradnja sa porodicom i uključivanje roditelja u vaspitno-obrazovni proces, čime se ostvaruje partnerski odnos u odgoju deteta.
Posebna pažnja u radu sa decom jaslenog uzrasta posvećuje se sledećim aspektima:
-
Olakšavanje adaptacije dece kroz pažljiv i postepen pristup.
-
Individualizacija vaspitnog procesa kako bi se odgovorilo na specifične potrebe svakog deteta.
-
Stvaranje podsticajne vaspitne sredine koja podstiče celokupni razvoj, sa fokusom na razvoj govora, intelektualnih sposobnosti, motoričkih veština, muzičko-ritmičkih sposobnosti, likovnog izraza i senzo-perceptivnih veština.
-
Razrada plana akcije za prevazilaženje uočenih razvojnih slabosti, kako bi se dete motivisalo za dalji napredak.
-
Primena instrumenata za praćenje i posmatranje dečjeg razvoja i napredovanja kroz kontinuirani rad sa decom i analiziranje njihovih potreba.
-
Unapređenje saradnje sa porodicom, uključujući roditelje u proces planiranja, praćenja napredovanja i evaluacije vaspitnog rada.
Program rada sa decom od 3 godine do pripremnog predškolskog programa
Program vaspitno-obrazovnog rada sa decom uzrasta od 3 godine do uključivanja u pripremni predškolski program ima za cilj dalji razvoj socijalnih, emocionalnih i intelektualnih sposobnosti deteta, uz negovanje samostalnosti i odgovornosti. Ovaj period je ključan za pripremu deteta za školu, ali i za celokupni razvoj ličnosti.
Prioritetni zadaci programa obuhvataju:
-
Stvaranje podsticajne sredine za učenje i razvoj, gde vrtić postaje prostor za živo odrastanje i socijalizaciju.
-
Praćenje i podrška dečjem razvoju, kroz kontinuiranu analizu napredovanja i uvažavanje individualnih potreba svakog deteta.
-
Podsticanje razvoja i napredovanja kroz igru, koja ostaje osnovna metoda učenja i razvijanja veština.
-
Saradnja sa porodicom kroz redovnu i kvalitetnu komunikaciju, čime se stvara zajednički okvir za optimalan razvoj deteta.
-
Timski rad i sinergija između vaspitača, roditelja i lokalne zajednice kako bi se obezbedio sveobuhvatan razvoj deteta.
-
Unapređenje kvaliteta rada kroz kontinuirano vrednovanje, analizu i samovrednovanje postignuća i vaspitno-obrazovnih metoda.
U radu sa decom uzrasta od 3 do 5 i po godina posebna pažnja se posvećuje sledećim aspektima:
-
Individualizovani pristup u vaspitno-obrazovnom radu, kako bi svako dete dobilo priliku da razvija svoje sposobnosti u skladu sa svojim potrebama i interesovanjima.
-
Razvijanje i primena projekata koji podstiču socijalne veštine, kao što su samopoštovanje, saradnja među decom, ekološka svest i kreativnost.
-
Organizacija likovnih, dramskih i muzičkih radionica, koje pomažu deci da se izraze kroz umetnost i razvijaju emocionalnu i intelektualnu sposobnost.
-
Podsticanje slušne osetljivosti kroz učenje i upotrebu muzičkih sadržaja i različitih zvučnih iskustava.
-
Unapređenje saradnje sa porodicom i proširivanje saradnje sa lokalnom zajednicom, što omogućava detetu bogatiju socijalnu i kulturnu dinamiku.
Programi su osmišljeni tako da podrže razvoj svakog deteta, pružajući mu sigurno i stimulativno okruženje za rast, učenje i kreativno izražavanje. Naša posvećenost individualnom pristupu omogućava deci da napreduju u skladu sa svojim mogućnostima, čime postavljamo čvrste temelje za njihov dalji razvoj i obrazovanje.